|
|
„KDYŽ NEMŮŽE MOHAMED K HOŘE, MUSÍ HORA K MOHAMEDOVI“
Všichni známe pojem supermarket, víme, co si pod tímto fenoménem představit a co v něm hledat. Tyto instituce nabízejí lidem zcela specifickou možnost kulturního vyžití v prostředí, které se jim jeví stále známější a důvěrnější. Cítí se v něm proto dobře a svobodně.
V současné době galerie a muzea umění čelí mohutné konkurenci v podobě lákavých konzumních prostorů. Nemohou čekat, že lidé budou „chodit“ k nim, musí chodit k lidem a o svou pozornost tvrdě bojovat. Jejich návštěvnost závisí na množství kulturních a vzdělávacích programů, které široké veřejnosti můžou nabídnout.
Současné umění volné i užité má silnou tendenci pronikat do veřejného prostoru. Jeho ambicí je ve většině případů angažovanost a komunikativnost. Cílem projektu SUPERMARKET WC je vytvoření prostoru pro tyto tendence, které jsou neoddělitelnou součástí kultury a které jsou v rámci převládajícího ekonomického diskursu ve znevýhodněné pozici.
Galerie SUPERMARKET WC vzniká na nevyužitém frekventovaném místě v Karlových Varech a vytváří z něj živý veřejný prostor, který se stává tvůrčí laboratoří vizuálního umění. Z budovy bývalého veřejného WC je přestavbou vytvořen prostor určený k vystavování, pořádání workshopů a vzdělávání. Je zde dán prostor mladým lidem k jejich seberealizaci na poli designu stejně tak neziskovým organizacím, které mají možnost se zde prezentovat. Galerií se rovněž stávají přilehlé podchody kde denně projde několik tisíc lidí.
|
|
 |
|
|
|
|