„KDYŽ NEMŮŽE MOHAMED K HOŘE, MUSÍ HORA K MOHAMEDOVI“

Všichni známe pojem supermarket, víme, co si pod tímto fenoménem představit a co v něm hledat. Tyto instituce nabízejí lidem zcela specifickou možnost kulturního vyžití v prostředí, které se jim jeví stále známější a důvěrnější. Cítí se v něm proto dobře a svobodně.

V současné době galerie a muzea umění čelí mohutné konkurenci v podobě lákavých konzumních prostorů. Nemohou čekat, že lidé budou „chodit“ k nim, musí chodit k lidem a o svou pozornost tvrdě bojovat. Jejich návštěvnost závisí na množství kulturních a vzdělávacích programů, které široké veřejnosti můžou nabídnout.

Současné umění volné i užité má silnou tendenci pronikat do veřejného prostoru. Jeho ambicí je ve většině případů angažovanost a komunikativnost. Cílem projektu
SUPERMARKET WC je vytvoření prostoru pro tyto tendence, které jsou neoddělitelnou součástí kultury a které jsou v rámci převládajícího ekonomického diskursu ve znevýhodněné pozici.

Galerie SUPERMARKET WC vzniká na nevyužitém frekventovaném místě v Karlových Varech a vytváří z něj živý veřejný prostor, který se stává tvůrčí laboratoří vizuálního umění. Z budovy bývalého veřejného WC je přestavbou vytvořen prostor určený k vystavování, pořádání workshopů a vzdělávání. Je zde dán prostor mladým lidem k jejich seberealizaci na poli designu stejně tak neziskovým organizacím, které mají možnost se zde prezentovat. Galerií se rovněž stávají přilehlé podchody kde denně projde několik tisíc lidí.

 
   
   
Home
 
   
 
   
Program
 
   
 
   
Archiv
 
   
 
   
Diskusní fórum
 
   
 
   
Prostory Supermarketu
 
   
 
   
Odkazy
 
   
 
   
Kontakt