Něco se stane:

DALŠÍ AKTIVITY

1/ Výstavy
V rámci projektu „Něco se stane“ proběhlo pět výstav. Tři z nich se uskutečnily v Karlových Varech a zaměřily se na téma, co to je firemní identita a firemní design /viz. str…./, k čemu slouží a jak se používá. Další dvě výstavy proběhly v Praze na mezinárodní přehlídce Designblok a v rámci Mezinárodního festivalu fundraisingu – představily projekt „Něco se stane“ a jeho výstupy na mezinárodní úrovni. Výstavy navštívilo přibližně 15 000 lidí z 20 zemí světa, na čemž má největší podíl expozice ve veřejném prostoru galerie Supermarket v Karlových Varech.

2/ Přednášky
Součástí výstav bylo 6 vzdělávacích přednášek o firemní identitě a firemním designu pro NNO a studenty. Další dvě přednášky prezentovaly projekt samotný. Celkový počet účastníků na přednáškách byl 160.

3/ Soutěž
Důležitou součástí projektu byla soutěž pro NNO, které musely splnit všechny předem nastavené soutěžní podmínky. Z osmi postupujících NNO byly vybrány tři, a to přísným hodnocením desetičlenné poroty složené ze zástupců médií a veřejné správy a z profesionálů v oboru grafického designu a vizuální komunikace. Vítězné NNO získaly zdarma firemní design své organizace dle vlastních potřeb. Vznikly tak tři kompletní jednotné vizuální styly, navíc doprovázené jednotným vizuálním stylem projektu „Něco se stane!“

4/ Pracovní skupiny
Byly vytvořeny tři pracovní skupiny, jejichž úkolem bylo řešit problémy týkající se projektu. Designéry pro projekt jsme vybrali záměrně ze tří základních okruhů: profesionální designér, student a absolvent vysoké školy, student a absolvent střední uměleckoprůmyslové školy. Každý zástupce totiž neziskovkám nabídl trochu jiný pohled a jiný způsob řešení. Vytvořené týmy se pak tady je to nějaké zamotané vypadá to jako by designeři řešili FR atd. Ty pracovní skupiny byli 3 – designeři, školy, potom právní a legislativní a naposlet FR zabývaly způsobem účinného zapojení podnikatelské sféry a médií a v neposlední řadě studentů a vysokých škol, způsobem spolupráce neziskovek s designéry a s tím související nezbytnou autorskoprávní problematikou. Z práce skupin vzešla řada podnětů a řešení otázek daného projektu. Proběhlo celkem šest konzultací s odborníky, jichž se zúčastnilo celkem 12 lidí.

5/ Mediální zviditelnění
Celý projekt se nám podařilo mediálně zviditelnit na regionální i celorepublikové úrovni. Bylo zveřejněno 34 článků v novinách a webech, 9 inzerátů v novinách a na webových stránkách, 8 rozhlasových vstupů a 2 televizní přenosy.

6/ Oslovení podnikatelů
Jedním z cílů projektu bylo také navázat kontakt s podnikatelskou sférou v regionu: zjistit jejich pohled na NNO a možnosti jejich aktivního zapojení do projektu „Něco se stane“ nebo jakékoliv jiné podpory neziskovek v kraji. Oslovili jsme více než 120 podnikatelů z různých oblastí, s 20 z nich se nám podařilo navázat kontakty a aktivně je zapojit do projektu.

7/ Publikace
Poslední, zato nejdůležitější součástí projektu bylo vydání této publikace – ta obsahuje všechny výstupy, články, anotace, obrazové a vzdělávací podklady i pohledy na smysl projektu od odborné veřejnosti. Publikace vyšla v nákladu 1000 ks a byla distribuována různým subjektům, od NNO po státní instituce. Publikaci vytvořil tým 7 lidí, kteří pracovali zároveň na projektu a po dobu jeho trvání (20 měsíců) sebírali a ověřili materiály zde otištěné.


zpět na seznam výstupů


Tento projekt je financován Karlovarským krajem a Evropskou unii ze Společného regionálního operačního programu.



 
   
   
Home
 
   
 
   
Program
 
   
 
   
Archiv
 
   
 
   
Diskusní fórum
 
   
 
   
Prostory Supermarketu
 
   
 
   
Odkazy
 
   
 
   
Kontakt